zero is out

Träning
Ett skönt A2 pass får avsluta kvällen. Dock var det inte så skönt innan jag började löpa - jag var så fruktansvärt trött i hela kroppen efter att ha jobbat 10 timmar. Därför kändes det lite extra bra när jag hade löpt klart: 40 minuters löpning på 7,8 km.
 
Det känns som att konditionen börjar bli bättre. Jag orkar mer och vissa saker är inte lika jobbiga att utföra som tidigare. Och när jag tog på mig pulsklockan och varvade ner lite innan träningen så kom jag ner till 39 slag i minuten. Jag har aldrig legat under 40. 
 
 
- Marina Lundsten 
Ingen har kommenterat än bli den första!

you can't lie about something if you don't know anything

Träning
Onsdag och vila, MEN jag körde morgondagens pass idag istället. Jag är ledig från jobbet och gårdagens A3 pass jag gjorde direkt efter att ha jobbat 10 h var allt annat än lyckat. Så jag tänkte att jag skulle prova göra det idag då jag är helt ledig från jobbet och jobbar samma timmar imorgon. 
 
Dessvärre blev jag lite besviken... igen. 25 minuter är målet för zon5 - jag lyckades med hela 13 sekunder. Jag var helt förstörd. A3 passet var 15/15 x12 med 2-3 minuters serievila. Sjukt jobbigt! Det blev fyra serier av sju, jag orkade helt enkelt inte. 
 
 
 
 
- Marina Lundsten
Ingen har kommenterat än bli den första!

NÄR JAG SOVER SOM EN KUNG

Träning
Så skönt att dagens träningspass är bortgjord. Det finns nog inget bättre än känslan som kommer efter att man har tränat - man känner sig som oövervinnerlig på något sätt. 
 
Så här såg dagens pass:
snabbhet 
A3 5/2 intervaller x 5
bålstabilitet 
 
 
Snabbheten bestod av magliggande accelerationer i backe, trapplöpning och slutligen boxdrill. Snabbhetsträningen är något jag ser fram emot varje pass faktiskt. Det ska gå snabbt på kort tid. Och sedan körde jag A3 intervallerna. Jag är sjukt nöjd över resultatet - 15 minuter i röd zon.
 
"innan jag började nå 90% av min maxpuls"
 
Då jag har haft svårt att komma upp i röd zon under löpning på plan mark så känns det extra bra nu när jag klarade det. Det tog mig dock ett och ett halvt intervall innan jag började nå 90% av min maxpuls. När jag hade löpt klart alla 5 serier så saknade jag 2 minuter i röd zon så jag fortsatte att löpa tills jag uppnått det. Det var sjukt jobbigt! - men så skönt efteråt! 
- Marina Lundsten 
Ingen har kommenterat än bli den första!